BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

MEREKA YANG T.E.G.A.R

Monday, July 27, 2009

saya kata CINTA ITU MONYET!!

Cinta melalui SMS dibolehkan atau x????…..

Aku berani jamin xde sape pun yg dpt larikan diri dari prasaan mencintai dan dicintai..Tp, kita kena la berhati- hati dgn cinta. Bahaya bangat tau!!! Rasa cinta ni boleh berpunca dari 2 sumber iaitu dari ALLAH atau dari NAFSU. Cinta berlandas nafsu akn buat kita tercampak ke neraka. Contohnyalah cinta seorang lelaki pada perempuan disbbkan kecantikannya manakala perempuan pula jatuh cinta pada lelaki sbb pangkat, harta, hensem lah kononya dan berharta.. (fulus pnuh poket la) Ni lah cinta yg dikatakan cinta nafsu bukannya hati. Cinta mcm ni akn menyebabkan girl n boy nie mudah terjerumus ke lembah maksiat. Hati akn terdorong nk utus surat la, ckp fon la, emel la n mcm lg. sapa yg buat dia tau la…Malah lebih dahsyat lg duduk berdua-duan mnyatakan hasrat hati smpai si perempuan sanggup menggadaikan kehormatannya demi CINTA. Bila dah terlajak baru nk nyesal…x leh ‘go stan’ dah org kedah kata..undur la mksudnya bg sape yg x fhm 2..

Cinta yg dtg dari Allah contohnya seperti cinta kpd Allah S.W.T, Rasulullah, sahabat, org soleh dan org yg mencintai Allah.cinta ni dtg dari hati yg suci dan ikhlas kerana Allah.(Lillahitaala)…

Berbalik kpd masalah berkaitan cinta girl n boy yg sah bukan mahram. Walaupun pd mulanya berhubung melalui surat (dulu surat la,skng mkin canggih), sms, ckp fon n mcm lg lah. Mula- mula niat baik lah kononnya..tau niat apa?? Nk berdakwah…..tapi ia tetap salah juga walaupun tujuan nak berdakwah sbbnya dari segi syariat perhubungan ini masih boleh dicelahi syaitan laknatullah….

Oleh itu, syariat tidak membenarkan percintaan seperti ini kecuali disalurkan dgn ikatan PERKAHWINAN!!! So kawin la dulu bg sape yg nk sms abg sayang tau!!! Dah kawin sms la puas2 smpai tercabut jari tu… Sebenarnya berDAKWAH melalui surat atau handset ini boleh… malah elok tapiiiiiiiiiiiii biarlah org yg benar-benar kuat imannya di smping tidak berniat langsung untuk memikat….

Kebiasaanya pengalaman org yg bercinta mula- mula 2 mmg mengaku cinta suci, jujur, ikhlas, dan berniat baik kerana Allah S.W.T. Tapi tanpa disedari sebenarnya membuat hubungan antara lelaki dan perempuan sudah DIKIRA MELANGGAR SYARIAT.

Tak mustahl syaitan akn mencelah utk memesongkan pasangan ituu kearah lain hingga melanggar batas-batas syariat yg lebih jauh lg skalipun kita kata cinta kita suci, ikhlas dan jujur kerana Allah. Maknanya di sini, cinta itu bukan kerana Allah tapi kerana berlandaskn nafsu. Jd lebih baik berunding utk segera berkahwin supaya percintaan dijalin mengikut syariat dan selamat dari kemurkaan Allah.. dah kawin 2 jgn la pulak buat krisis nk bercerai berai…mula-mula kawin abang sayang, tp bila dah kawin mangkuk pinggan pun melayang…..

Suara perempuan walaupun bercakap melalui telefon bimbit yg tiada urusan penting adalah dilarang. Perempuan boleh bercakap dgn lelaki tetapi dgn syarat dgn suara yg tidak menggoda. Sebaliknya kalau ada luahan kasih adalah dilarang kerana takut dating daripada g0daan nafsu.

-Dipetik dari ceramah Ustzh Siti Norbahyah Mahmood..aku nk tulis semua apa yg ustzh ckp msti la xingat. Diolah guna bahasa aku sndiri. Mohon maaf andai ada tersalah ayat. Moga apa yg aku coret ini mnjadi pgajaran buat aku dan korang semua yg membacanya-

0 p0kpekp0kpek: