BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

MEREKA YANG T.E.G.A.R

Friday, July 31, 2009

pantun mengarut..

Buah cempedak di luar pagar
Ambil galah tolong jolokkan
Kenapa kau nak jolok pakai galah
Sebab cempedak tu dah jatuh kat luar pagar .

Kalau ada sumur di ladang
Bolehlah hamba menumpang mandi
Patutlah bau badan kau busuk semacam
Bilik air ada, buat apa kau mandi kat ladang..

Pisang emas dibawa berlayar
Masak sebiji di atas peti
Kat pasaraya tak ada hutang hutang
Kalau nak, bayar, Cash On Delivery

Kalau ada jarum yang patah
Jangan di simpan di dalam peti
Kesian betul dengan kau ni
Jarum patah pun kau simpan dalam peti.

Dua tiga kucing berlari
Mana nak sama si kucing belang
Kalau kau berani kejarlah kucing tu
Mesti kau kena cakar sampai berbelang-belang gak..

Kajang Pak Malau kajang berlipat
Kajang hamba mengkuang layu
Kain Pak Malau, Mak Limah yang lipat
Kain aku, si pencuri yang sapu

Rumah Pak Mamat di tepi sawah
Pakai langsir berwarna biru
Ooi Pak Mat, langsir warna biru tak lawa lah
Pakailah warna kuning ke, hijau ke, kelabu asap ke.

Air pasang dalam surut pukul lima
Nyonya bangun pagi siram pokok bunga
Haloo nyonya, mau tanya sikit
Siram pokok bunga aje, tak jual sayur ka?

Tuai padi antara masak
Esok jangan layu-layuan
Kalau padi tu belumlah masak
Janganlah tuai, taklah layu-layuan. .

Limau purut masak di dahan
Batang selasih condong uratnya
Limau purut tak boleh makan
Nanti sakit perut apa ubatnya.

Pulau Pandan jauh ke tengah
Gunung Daik bercabang tiga
Buat apa nak ke Pulau Pandan yang jauh tu
Pergi aje ke Kampung Pandan

Sorong papan tarik padan
Buah keranji dalam perahu
Tolonglah jangan makan buah keranji tu
Nanti badan kau orang berbau.

Hayya Cik Siti, perempuan banyak muda
Ana banyak takut jalan tutup mata
Memanglah takut kalau jalan tutup mata
Sebab takut terpijak lubang Indah Water

Encik Baba jatuh dalam parit
Cik Aminah ketawa jerit jerit
Sampai hati Cik Aminah ketawakan saya jerit-jerit
Mentang-mentanglah saya jatuh dalam parit

Buai laju laju
Sampai pokok sena
Woii, jangan buai laju-laju
Nanti kang tercampak kat pokok sena

Timang tinggi-tinggi
Sampai cucur atap
Cucur atap tak sedap
Cucuk pisang, cucur udang, haaa tu sedap

email dan komputer

Seorang wanita memohon jawatan tukang sapu di MSC Cyberjaya. Pegawai di situ telah mengadakan temuduga dan meminta wanita itu menunjukkan caranya membersih lantai.. Lalu dia mengatakan “Anda diterima bekerja, berikan email anda, kami akan mengirim maklumat yang diperlukan.” Wanita itu menyatakan yang dia tidak memiliki komputer dan juga email. Penemuduga terus mengatakan bahawa tanpa email.. wanita itu tidak boleh diambil sebagai pekerja.

Wanita itu menerima keputusan itu dengan rasa kecewa dan hanya memiliki RM10. lalu dia pergi ke Supermarket terdekat dan membeli 10 kg sayur. Lalu dijualnya sayur tersebut dari pintu ke pintu dan habis dalam masa 2 jam saja. Dia mendapat untung sekali ganda.. Lalu diulanginya kerja tersebut dan menjadikannya sebagai pekerjaan tetapnya.. Setelah beberapa waktu.. dia mampu membeli Lamborghini dan mengembangkan perniagaannya dengan membuka beberapa supermarket di sekitar Kuala Lumpur.
Suatu hari.. dia terlintas untuk mengambil insuran untuk diri dan keluarganya… Dipanggilnya penjual insuran datang kepejabatnya…. Setelah bersetuju… Penjual insuran berkata.. “Minta email Puan…” “Oh.. maaf saya tidak ada komputer dan email” jawab wanita itu.
Penjual Insuran terkejut dan berkata “Aneh.. Puan mempunyai perniagaan yang besar, tapi tidak mempunyai komputer dan email. Bayangkan apa yang Puan boleh lakukan jika Puan memiliki komputer dan email.” Wanita itu menjawab: “Jadi tukang Sapu di MSC Cyberjaya”

Thursday, July 30, 2009

abah..bagikk balik tgn ita..=(



Sebuah kisah untuk dijadikan iktibar dan pengajaran


Sepasang suami isteri seperti pasangan lain di kota-kota besar meninggalkan anak-anak diasuh pembantu rumah semasa keluar bekerja. Anak tunggal pasangan ini, perempuan berusia tiga setengah tahun bersendirian di rumah. Dia kerap dibiarkan pembantunya yang sibuk bekerja. Bermain di luar, tetapi pintu pagar tetap dikunci. Bermainlah dia sama ada berbuai-buai di atas buaian yang dibeli bapanya, ataupun memetik bunga raya, bunga kertas dan lain-lain di laman rumahnya.

Suatu hari dia terjumpa sebatang paku karat. Dia pun melakar simen tempat letak kereta ayahnya tetapi kerana diperbuat daripada marmar, lakaran tidak kelihatan. Dicubanya pada kereta baru ayahnya. Ya... ! kerana kereta itu bewarna gelap, lakarannya amat jelas.
Apa lagi kanak-kanak ini pun melakarlah melahirkan kreativitinya. Hari itu bapa dan ibunya bermotosikal ke tempat kerja kerana laluannya sesak sempena perayaan Thaipusam.
Penuh sebelah kanan dia beredar ke sebelah kiri kereta. Dilakarnya gambar ibu dan ayahnya, gambarnya sendiri, lukisan ayam, kucing dan sebagainya mengikut imaginasinya. Kejadian itu langsung tak disedari si pembantu rumah.


Pulang petang itu, terkejut badaklah pasangan itu melihat kereta yang baru setahun dibeli dengan bayaran ansuran, berbatik-batik. Si bapa yang belum pun masuk ke rumah terus menjerit,

"Siapa punya kerja ni?"
Pembantu rumah yang tersentak dengan jeritan itu berlari keluar. Dia juga beristighfar. Mukanya merah padam ketakutan tambah-tambah melihat wajah bengis tuannya.
Sekali lagi diajukan pertanyaan keras kepadanya, dia terus
mengatakan "Tak tahu... !"
"Duduk di rumah sepanjang hari tak tahu, apa kau buat?" herdik si isteri lagi.

Si anak yang mendengar suara ayahnya, tiba-tiba berlari keluar dari bilik. Dengan penuh manja dia berkata "Ita buat ayahhh.. cantik kan!"
katanya menerkam ayahnya ingin bermanja seperti selalu.
Si ayah yang hilang sabar merentap ranting kecil pokok bunga raya di depannya, terus dipukul bertalu-talu tapak tangan anaknya. Si anak yang tak mengerti apa-apa terlolong-lolong kesakitan sekaligus ketakutan.
Puas memukul tapak tangan, si ayah memukul pula belakang tangan
anaknya. Si ibu cuma mendiamkan diri, mungkin setuju dan berasa puas dengan hukuman yang dikenakan.
Pembantu rumah melopong, tak tahu nak buat apa-apa. Si bapa cukup rakus memukul-mukul tangan kanan dan kemudian tangan kiri anaknya.
Selepas si bapa masuk ke rumah dituruti si ibu, pembantu rumah menggendong anak kecil itu, membawanya ke bilik.
Dilihatnya tapak tangan dan belakang tangan si anak kecil calar balar.
Pembantu rumah memandikan anak kecil itu. Sambil menyiram air sambil dia menangis.
Anak kecil itu pula terjerit-jerit menahan kepedihan sebaik calar-balar itu terkena air.
Si pembantu rumah kemudian menidurkan anak kecil itu. Si bapa sengaja membiarkan anak itu tidur bersama pembantu rumah.

Keesokkan harinya, kedua-dua belah tangan si anak bengkak. Pembantu rumah mengadu. "Sapukan minyak gamat tu!" balas tuannya, bapa si anak.
Pulang dari kerja, dia tidak melayan anak kecil itu yang menghabiskan masa di bilik pembantu. Si bapa konon mahu mengajar anaknya.
Tiga hari berlalu, si ayah langsung tidak menjenguk anaknya sementara si ibu juga begitu tetapi setiap hari bertanya kepada pembantu rumah.
"Ita demam... " jawab pembantunya ringkas.
"Bagi minum panadol tu," balas si ibu.
Sebelum si ibu masuk bilik tidur dia menjenguk bilik pembantunya. Apabila dilihat anaknya Ita dalam pelukan pembantu rumah, dia menutup semula pintu.

Masuk hari keempat, pembantu rumah memberitahu tuannya bahawa suhu badan Ita terlalu panas. "Petang nanti kita bawa ke klinik. Pukul 5.00 siap" kata majikannya itu.
Sampai waktunya si anak yang longlai dibawa ke klinik. Doktor mengarahnya ia dirujuk ke hospital kerana keadaannya serius.
Setelah seminggu di wad pediatrik doktor memanggil bapa dan ibu kanak-kanak itu.
"Tiada pilihan.." katanya yang mencadangkan agar kedua-dua tangan kanak-kanak itu dipotong kerana gangren yang terjadi sudah terlalu teruk.
"Ia sudah bernanah, demi nyawanya tangan perlu dipotong dari siku ke bawah" kata doktor.
Si bapa dan ibu bagaikan terkena halilintar mendengar kata-kata itu.
Terasa diri tunggang terbalik, tapi apalah dapat dikatakan. Si ibu meraung merangkul si anak.
Dengan berat hati dan lelehan air mata isterinya, si bapa terketar-ketar menandatangani surat kebenaran pembedahan.

Keluar dari bilik pembedahan, selepas ubat bius yang dikenakan habis, si anak menangis kesakitan.
Dia juga terpinga-pinga melihat kedua-dua tangannya berbalut putih.
Direnung muka ayah dan ibunya. Kemudian ke wajah pembantu rumah. Dia mengerutkan dahi melihat mereka semua menangis.
Dalam seksaan menahan sakit, si anak yang keletah bersuara dalam linangan air mata.
"Abah.. Mama... Ita tak buat lagi. Ita tak mau ayah pukul. Ita tak mau jahat.
Ita sayang abah.. sayang mama." katanya berulang kali membuatkan si ibu gagal menahan rasa.
"Ita juga sayang Kak Narti.." katanya memandang wajah pembantu rumah,
Sekaligus membuatkan gadis dari Surabaya itu meraung seperti histeria.
"Abah.. bagilah balik tangan Ita. Buat apa ambil.. Ita janji tak buat lagi!
Ita nak makan macam mana? Nak main macam mana? Ita janji tak conteng kereta lagi," katanya bertalu-talu.
Bagaikan gugur jantung si ibu mendengar kata-kata anaknya. Meraung dia sekuat hati namun takdir yang sudah terjadi, tiada manusia dapat menahannya.




Semoga ianya menjadi tauladan buat rakan2...
Sayang anak, tangan-tangankan... Tapi agak2 lah yer...

Wednesday, July 29, 2009

di tag 0ley mell0w..!!

Syarat-syarat main tag ini :
1. Tag dijawab dalam Bahasa Melayu sahaja.
2. Tag orang yang telah men'tag' anda
3. Tag orang yg anda mahu tag.


0. Apakah yang anda sedang lakukan 30 minit yang lalu?
~30 mnit lalo0 ek??..wah..sedang tgk tv..citew akademi p0lis..hahha..

1. 2 jam yang lalu?
~masih lagikk tgk tv..hahha..ctew puteri ar0ra beradu k0wt..

2. Anda suka
~mengarut..bercakap..dan bergayut..hahha

3. Minggu lepas
g0wlek2 kt umah..sbb..sya xtahu mau bwat apa..


4. Tiga lagu yang boleh anda dengar berulang-ulang kali

~aizat- kau aku
~sean kgst0n-api terbakar..haha..
~alexa-jgn kau lepas..


5. Tiga binatang yang anda tak suka

=lipas..geli 0wh!!..
=katak..cgt menggelikan
=semut..ya..sya benci semut..skew gigit 0rg..hehe


6. Lima fakta tentang anda
* saya suka bercakap..tmbh2 bila jmpa kwn..wah..byk crita ma0 citew kt k0runk 0wh..
* saya suka mengadap k0mputer riba(lapt0p) smbil alamak!!..0n9 bhse mlyu pe ek??huhu
* saya suka dgr radi0..hahha..smbil nyanyi bsme2..haha
* saya suka g jln2..
* saya suka BERJOLI!!!..haha..




7. Tahun depan mungkin
~xde mgkin2..hahha..ta0n dpn kne g l.i..hahha…teruja gilaxX!!..

8. Saya tak reti
~xreti pe ek??hahha..menjahit..sket2 bley la..hahha


9. Saya pandai
~mengarut!!..hahha


10. Kawan saya
~ckp sye neyh byk ckp..hahha…xpe..dye0ank skew dgr..


11. Saya ada
bdn yg m0ntel..haha..bt0ikn?? =D

12. Saya seorang
~yg pemalas..hahha..

13. Adik saya
slalo0 kne bli ngan sye..hahha

14. Saya tak pernah bosan dengan (senaraikan 4)

=internet
=kwn2 sye..
=berjo0li..
=menghabiskn duwit mak bapak..haha..kejam??..eleyh..k0runk p0wn sme gak cm ako0.kn??

15. Bilakah pertama kali anda bercinta?
~perlo0 ta0 ka??

16. Perkara yang selalu orang tak percaya tentang anda
~kalo0 sye merajinkn dri sye..haha

17. Saya rindu
kwn2 sye!!..ma0 jmpe k0runk skunk gak bley ark??

18. Saya tak sabar
nk kje n dpt duwit byk2..hahha…ma0 j0li..b0r0s??..bia la..duwit ako0..k0runk kesa pe..hahah

19. 5 laman yang anda selalu layari
=ruang saya(myspace)..haha
=tiub anda
=kawanster(Friendster)..hahh..bhse mlyu kn??
=titik blog
=tagged bhse melayu pe ek??..hahha

20. Siapa yang anda mahu tag?
Saya mahu mengetag
=yana
=izzat
=jien
=wawa
=aieen
=mr kaibba
=syazmira
=ieha
=eyka aini
=intan
=mazny
=dyana
=dan spe2 yg wat tag neyh..mek la..ako0 xmara..haha

gambate..!!!

xcitED ma0 alik at0??..
hurm..
ngan peraturan bro0 nyew..
mgkin ako0 xlagikk xcitEd ma0 alik sne..
tp..pwasaan xcitEd ma0 mulakn sEm bro0 ngan sbjek2 yg gk xciting diz sem mmbwatkn ako0 melupakn segala halangan n cabaran yg mandatang..plus..ako0 kangen banget sama my DHKians n 0l 0f u 0ut ders..0pc0z la my PTSSians kn..
hehe..
c u ders!!
0kie??..
cheer up!!..
juz ign0re all th0se damn pricks 0ut ders guys!!..
watever it is..
life must g0 0n ayte??..
dtg dgn harapan..n pulang dgn kjyaan!!>.
chaiy0k2!!..gambate!!

Monday, July 27, 2009

kehebatan cerita tamil


1. Heronya langsung tidak menunjukkan kesakitan walaupun ditumbuk dan dipukul bertalu-talu oleh musuhnya,tapi bila si heroin cuba mencuci lukanya itu, terus aja..’Adehh,adehhh’!

2. Hero tidak boleh jatuh cinta pada heroin(begitulah sebaliknya) kecuali selepas mereka menari di dalam hujan.

3. Selepas disapu ke muka,mekap heroin takkan luntur sekalipun badannya basah kuyup ditimpa hujan dan ribut petir.

4. Sepasang kekasih menari di tengah padang yang luas terbentang.Tapi eh… tiba- tiba saja ada 100 orang lelaki dan perempuan muncul di belakang mereka,terus menari mengikut rentak dan gerak yang sama.Misteri betul..dari mana datangnya 100 orang itu?

5. Di akhir filem,sang hero mendapati penyangak yang dimusuhinya selama ini adalah abangnya sendiri, orang gaji yang memanjakannya adalah emaknya,ketua inspektor polis(Inspektor sahab) adalah bapanya, pendakwa raya itu sepupunya,hakim adalah bapa saudaranya..begitulah seterusnya,seterusnya dan seterusnya.

6. Dalam setiap filem mesti sebut perkataan-perkataan Inggeris ini,iaitu No Problem,My God!,Get Out!!! Shut up! Impossible! Please Forgive Me! Dan perkataan-perkataan itu mesti disebut dengan kuat.

7. Sepasang kekasih boleh bergolek-golek-golek-golek-golek di atas tanah sambil menyanyi tapi tiba-tiba bangun dengan pakaian yang lain pula!

8. Mereka boleh berlari keliling pokok kelapa,berkejar-kejaran di atas bukit sambil menyanyi,bertentang mata,menjeling-jeling dan tukar pakaian dalam waktu yang cukup singkat tanpa menunjukkan rasa penat

saya kata CINTA ITU MONYET!!

Cinta melalui SMS dibolehkan atau x????…..

Aku berani jamin xde sape pun yg dpt larikan diri dari prasaan mencintai dan dicintai..Tp, kita kena la berhati- hati dgn cinta. Bahaya bangat tau!!! Rasa cinta ni boleh berpunca dari 2 sumber iaitu dari ALLAH atau dari NAFSU. Cinta berlandas nafsu akn buat kita tercampak ke neraka. Contohnyalah cinta seorang lelaki pada perempuan disbbkan kecantikannya manakala perempuan pula jatuh cinta pada lelaki sbb pangkat, harta, hensem lah kononya dan berharta.. (fulus pnuh poket la) Ni lah cinta yg dikatakan cinta nafsu bukannya hati. Cinta mcm ni akn menyebabkan girl n boy nie mudah terjerumus ke lembah maksiat. Hati akn terdorong nk utus surat la, ckp fon la, emel la n mcm lg. sapa yg buat dia tau la…Malah lebih dahsyat lg duduk berdua-duan mnyatakan hasrat hati smpai si perempuan sanggup menggadaikan kehormatannya demi CINTA. Bila dah terlajak baru nk nyesal…x leh ‘go stan’ dah org kedah kata..undur la mksudnya bg sape yg x fhm 2..

Cinta yg dtg dari Allah contohnya seperti cinta kpd Allah S.W.T, Rasulullah, sahabat, org soleh dan org yg mencintai Allah.cinta ni dtg dari hati yg suci dan ikhlas kerana Allah.(Lillahitaala)…

Berbalik kpd masalah berkaitan cinta girl n boy yg sah bukan mahram. Walaupun pd mulanya berhubung melalui surat (dulu surat la,skng mkin canggih), sms, ckp fon n mcm lg lah. Mula- mula niat baik lah kononnya..tau niat apa?? Nk berdakwah…..tapi ia tetap salah juga walaupun tujuan nak berdakwah sbbnya dari segi syariat perhubungan ini masih boleh dicelahi syaitan laknatullah….

Oleh itu, syariat tidak membenarkan percintaan seperti ini kecuali disalurkan dgn ikatan PERKAHWINAN!!! So kawin la dulu bg sape yg nk sms abg sayang tau!!! Dah kawin sms la puas2 smpai tercabut jari tu… Sebenarnya berDAKWAH melalui surat atau handset ini boleh… malah elok tapiiiiiiiiiiiii biarlah org yg benar-benar kuat imannya di smping tidak berniat langsung untuk memikat….

Kebiasaanya pengalaman org yg bercinta mula- mula 2 mmg mengaku cinta suci, jujur, ikhlas, dan berniat baik kerana Allah S.W.T. Tapi tanpa disedari sebenarnya membuat hubungan antara lelaki dan perempuan sudah DIKIRA MELANGGAR SYARIAT.

Tak mustahl syaitan akn mencelah utk memesongkan pasangan ituu kearah lain hingga melanggar batas-batas syariat yg lebih jauh lg skalipun kita kata cinta kita suci, ikhlas dan jujur kerana Allah. Maknanya di sini, cinta itu bukan kerana Allah tapi kerana berlandaskn nafsu. Jd lebih baik berunding utk segera berkahwin supaya percintaan dijalin mengikut syariat dan selamat dari kemurkaan Allah.. dah kawin 2 jgn la pulak buat krisis nk bercerai berai…mula-mula kawin abang sayang, tp bila dah kawin mangkuk pinggan pun melayang…..

Suara perempuan walaupun bercakap melalui telefon bimbit yg tiada urusan penting adalah dilarang. Perempuan boleh bercakap dgn lelaki tetapi dgn syarat dgn suara yg tidak menggoda. Sebaliknya kalau ada luahan kasih adalah dilarang kerana takut dating daripada g0daan nafsu.

-Dipetik dari ceramah Ustzh Siti Norbahyah Mahmood..aku nk tulis semua apa yg ustzh ckp msti la xingat. Diolah guna bahasa aku sndiri. Mohon maaf andai ada tersalah ayat. Moga apa yg aku coret ini mnjadi pgajaran buat aku dan korang semua yg membacanya-

Sunday, July 26, 2009

wh0's ur beshfwens??

"Bukannya senang nak cari kawan yang baik. Bukan senang juga nak menjadi kawan yang baik.

Kawan yang baik tak pernah mengumpat di belakang kawan baiknya. Kawan yang baik tak pernah cemburu dengan kejayaan kawan baiknya. Sebaliknya kawan yang baiklah yang paling banyak membantu kawan baiknya untuk mencapai kejayaan.

Kawan yang baik tak pernah mempengaruhi kawan baiknya untuk membuat perkara yang buruk dan sia-sia. Kawan yang baik adalah orang yang selalu menasihati kawan baiknya untuk berbuat kebaikan.

Kawan yang baik adalah orang pertama yang akan dicari bila tiba masa sedih atau gembira. Kawan baik menjadi tempat kita meluahkan perasaan yang tak dapat diluahkan kepada kawan biasa.

Kawan yang baik tak pernah memaksa kawan baiknya untuk sentiasa berada di sisinya. Kawan yan pergi baik tak pernah melarang kawan baiknya untuk berkawan dengan kawan yang baik. Kawan yang baik tak pernah cemburu jika kawan baiknya mempunyai ramai kawan baik, kerana kawan yang baik tahu apa yang paling baik untuk kawan baiknya.

Kawan yang baik akan sentiasa mendoakan kesejahteraan dan kebahagiaan kawan baiknya di dunia dan di akhirat di dalam doanya. Kita adalah kawan yang baik jika kita faham bahawa kawan baik kita bukanlah seorang yang sempurna. Kita adalah kawan yang baik jika kita menjadi kawan yang baik kepada kawan baik kita.

Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak menghargai kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan sentiasa menghargai kawan baiknya. Kita bukanlah kawan yang baik jika kita tidak memberitahu perkara yang baik kepada kawan baik kita, kerana kawan yang baik akan selalu menyampaikan perkara yang baik kepada kawan baiknya.

Dan kalau kita nak dapat kawan baik yang baik, kita mesti lebih dahulu menjadi seorang kawan yang baik...kepada kawan baik kita.

written by a boy..

This is written by a boy....



We guys don't care if you talk to other guys.


We don't care if you're friends with other guys.


But when you're sitting next to us, and some random guy walks into the room and you jump up and tackle him, without even introducing us, yeah, it pisses us off.


It doesn't help if you sit there and talk to him for ten minutes without even acknowledging the fact that we're still there.


We don't care if a guy calls OR TEXTS you, but at 2 in the morning we do get a little concerned.


Nothing is that important at 2 am that it can't wait till the morning.


Also, when we tell you you're pretty/beautiful/gorgeous/cute/stunning, we freaking mean it.


Don't tell us we're wrong.


We'll stop trying to convince you.


The sexiest thing about a girl is confidence.


Yeah, you can quote me.


Don't be mad when we hold the door open.


Take Advantage of the mood I'm in.


Let us pay for you!
Dont 'feel bad.
We enjoy doing it.


It's expected.


Smile and say "thank you".



Kiss us when no one's watching.


If you kiss us when you know somebody's looking, we'll be more impressed.


You don't have to get dressed up for us.


If we're going out with you in the first place, you don't have to feel the need to wear the shortest skirt you have or put on every kind of makeup you own.


We like you for who you are and not what you are.


Honestly, i think a girl looks more beautiful when she's just in her pj's.


Or my tshirt and boxers, not all dolled up.


Don't take everything we say seriously.


Sarcasm is a beautiful thing. See the beauty in it.


Don't get angry easily.


Stop using magazines/media as your bible.


Don't talk about how hot Chris Brown, Brad Pitt, or Jesse McCartney is in front of us.



It's boring, and we don't care. You have girlfriends for that.


Whatever happened to the word "handsome"/'beautiful"
I'd be utterly stunned by a girl who greeted me with "Hey handsome!" instead of "Hey baby/stud/cutie/sexy" or whatever else you can think of.


On the other hand I'm not saying I wouldn't like it either ; )


Girls, I cannot stress this enough: if you aren't being treated right by a guy, don't wait for him to change!


Ditch his sorry butt, disgrace to the male population and find someone who will treat you with utter respect. Someone who will honor your morals.


Someone who will make you smile when you're at your lowest.


Someone who will care for you even when you make mistakes.


Someone who will love you, no matter how bad you make them feel.


Someone who will stop what they're doing just to look you in the eyes....and say "I love you" ..and actually mean it.


Give the nice guys a chance.





Every Guy who isn't a jerk will agree with this,
so we hope that all the girls that read this will repost this.



ADVICE:

*Holding Hands
Girls: If you want to hold his hand, gently bump into it a couple of times.


*Movies
Girls: During a movie, if he puts his arm around you, tilt your head on his shoulder.
Guys: Lift her chin up and kiss her.


*Loving each other
Guys: When she tells you she loves you, look deep into her eyes, give her a peck on the lips, and tell her you love her too... And mean it.


*Laying below the stars
Girls: When you're both laying under the stars, put your head on his chest and close your eyes as you listen to his steady heartbeat.
Guys: Whisper in her ear and link your hands with hers.

Wednesday, July 22, 2009

TV or HANDFONE??

Wife is like TV…Girlfriend is like Handphone.
At home watch TV…go out bring Handphone.
No money, sell TV…got money change Handphone.
Sometimes enjoy TV…but most of the time play with Handphone.
TV free for life…but Handphone, if you don't pay, the services will be terminated!
TV is big, bulky and most of the time old…but Handphone is cute, slim, curvy and very portable at any time.
Operational cost for TV is often acceptable…but for Handphone is high and often very demanding!
Most Important, TV got remote...but Handphone don't have any.
Last but not least…
TV do not have virus…but Handphone have VIRUS…once kena...terus KONG...
jadi...pilih la TV! huhu..

ggrrr!!!..

huh!!..thap ksbran suda hmpir melampaui btas!!..grrr!!..gewram gilew..
CELC0M BROADBAND!!..k0n0n!!..wider c0verage..huh!!..pale 0tak mu!!..
c0verage mkin po0r!!..tenet p0wn mkin lembap!!..huh!!..ta0 la kai pkej yg rm68 jew kn..tp xkn smpai tew0rk smpy cmneyh??line kjap adew..kjap xde..meng0ng!!..k0n0nyew c0verage adew kt stiap tmpt..g ane2 jew sti k0runk ampk kn ayt "THIS IS CELC0M TERRITORY" k0n0n!!..siy0t jew sume tuh!!

Tuesday, July 21, 2009

burfdae lagikk!!


neyh adik sye..hairil!!..skunk dye da kuwus o0wh!!


0kie..let's titlle him as br0 fendi 0kie??..

sti k0runk ma0 taw0 npe ngan dye0ank neyh kn?hehe..0kie2!..sye bgta0..rie neyh kn 21 JULY
2dae is their's big dae..hairil is turning 14 2dae..n da br0..hahha..ampunnn!!..lpew la um0 kmo0..hahha..


EPY BURFDAE!!..
MAY G0D BLESS U 0L!!..
MAY UR LIFE FULL 0F LAUGHTER N J0Y!!
PAPEP0WN HEART GILAxXx BABZIZzZ KT K0RUNK!!








Monday, July 20, 2009

t0y0l!!!!!!

t0y0l??!!..
seyes!!..
c0mel gilew 0wh t0y0l tuh..
tmbh blew dye g0yang2kn pale dye...
heheh...
gilew cumelL + cUtez argh!!..
ija0 lagikk!!...
rupa2nya ku bermimpi..tidur tadi ku x basuh kaki..mimpi..mimpi..mimpi lagikk..
hahhahaa...
ma0 bgikk k0runk nen0k full versi0n lagu t0yol..sempena citew e-t0y0l yg bwo0 tamat tadi..hahha..



T0Y0L

Toyol, dia datang padaku berlari-lari
Tolong, kemanaku kan pergi
Toyol, kenapa pula aku yang kau cari
Tolong, rupanya hodoh wow.. wow.. wow.. wow

Kepala botak,matanya terbeliak
Giginya bertaring,merata-rata
Ee...seramnya,ku melihat rupanya
Melambai-melambai,ketawa pula

Apa yang kau mahu, datang kepadaku
Aku sudah tahu, asal-usulmu
Wahai toyol jangan ganggu

Badannya montel, comel perutnya buncit
Terkedek-terkedek, tertonggek-tertonggek
Ee tajamnya, taring dan juga kuku
Mencari-mencari, jari kakiku

Apa yang kau mahu, datang kepadaku
Aku sudah tahu, asal-usulmu
Wahai toyol jangan ganggu

Padamu toyol sebenarnya, ku tak rasa takut
Sengaja aku bersembunyi, menggeletarkan lutut

Pergilah toyol jangan ganggu
Manalah ada duit disaku
Mana, mana, mana ada

Toyol, dia datang padaku berlari-lari
Tolong, kemanaku kan pergi
Toyol, kenapa pula aku yang kau cari
Tolong, rupanya hodoh woooow

Kakinya kontot tapi larinya kencang
Menghambat-menghambat, dari belakang
Ee kuat pukulan buku limanya
Menghentak-menghentak, sakit kepala

Apa yang kau mahu, datang kepadaku
Aku sudah tahu, asal-usulmu
Wahai toyol jangan ganggu

Tiba-tiba aku, rasa sakit di kepala
Ku terjatuh dari katilku
Sungguh besar benjolnya

Rupa-rupanyaku bermimpi
Tidur tadi aku tak basuh kaki
Mimpi, mimpi, cuma mimpi

Toyol, jika kau datang lagi ke dalam mimpi
Aku, ajak engkau menari
Toyol, jika kau ada lagi di zaman ini
Aku, ajar engkau menyanyi

Saturday, July 18, 2009

burfdae gurl!!


wah!!..ma0 bwat wish!!.. epy burfdae eita.. m0ge pnjg um0 n dimuwra kn rezki.. ceria2 salo0 kaeyh?? heart gilaxx kt k0!!

r0und da w0rld..weEee..



haha..stlah sekian lme xjmpe beshfwenz ako0 yg s0wunk neyh..agk lme gak r xjmpew..
yela..dye bz kn..
ahhaha..
d0k kt kl tuh jew..
xalik2 e0pe..
tp kte0ank still msg n k0l ek??
0ank ckp..walo ja0h dimate..tp dkt dihati..hakhakhak..
hehhe..babeZ..jgn mara..
kamis lpas..kjap ma0 kire tarikh dye..haa..16hb julai 2009..wah!!..full tarikh nyew ako0 bagikk kt k0runk..
nwae..lpew ma0 bgta0 spe minah tuh kn??..hahha..
dye ialah N0RLYANA BT ADNAN...
beshfwenz sampai mati ako0..hahaha..heaart gilaxXx r kt k0 yana..
if k0 bce n3 neyh..jgn ma0 bgge lak keyh??hahhaa..
kitew0ank memulakan j0urney t0k pusing satu ep0e dgn bekpes kn dri kt kdai blakang gm..mam r0ti canai jew..hehe..yana lanjew..haha..thanx yana..
d0k b0rak2 lu kt c2..pas da abes bekpes..ako0 p0wn alik la uma dye dlo0..awl lagikk maA..
ma0 g s0ping k0mplex p0wn ane bkak lagikk..bwo0 kul 8lbey time tuh..
d0k uma dye lpak2 dlo0..un9..hahha..nen0k tb..n mcm2 la..hehe..
dlm tgharie tuh g la smbung j0urney t0 the west kite0ank..haha..
first dstinati0n yg kitew0ank g ialah.jusc0..act..ma0 nen0k wyg..tp xde citew yg besh p0wn..so0..jln2 jew la kt jj tuh..s0ping sket..haha..
pe yg ako0 s0ping xyh ta0 la k0wt keyh??
hahhaa..rhsie krjaan..
then mek kputusan t0k g parade lak..
smpai jew parade t0z g mkn dlo0..hahaha..lpar nyew psal..
time tuh lak..byk dak2 sk0la merewang..haha..tringat lak time sk0la dlo0..
kitew0ank p0wn cmt0h gak..hahha..alik jew sk0la..t0z g melawat jiran sblah..yela..parade kn sbla jew dr sk0la ako0 tuh..
yeah!!..SMC tercinta..
smbg citew alik..byk kali gak la tawaf 1 parade tuh!!..hmpir sume kdai kite0ank mc0k..haha..
da agk2 ptg..tringin lak mam pizza..hahha..pe lagikk..
yana ckp.."niesa..j0m g pizza hut ma0??"..
ako0 pe lagikk..0n aja..hahha..
g la merempit ke pizza hut terdkt..lpak2 mam pizza ..
sdap nyew..sume 0wg tahu..hahha..
pasto0 g yik fo0ng lak..
yana lak memb0r0ng kt c2..hahha..
ako0??..xde yg bkenan p0wn..hahha..gp0wn save sket..
len arie ma0 s0ping lagikk..hahha..
abes satu ep0e gak la kitew0ank pusing arie tuh..
pnat dye..fuhh!!..hnyew ako0 n yana jew yg tao0..
hahhaa..alik2 tuh t0z pgsan...
neyh de la sket pic..
tp pic yana jew la..hahha..
pic sye??..sume buw0rk..haha..so0..xyh la keyh??..
sume pic neyh time kt pizza





yana wih her pizza..










shit!!

pergh!!..sakit atie gilew argghh smlm..berasap jew!!..siyal nyew laki!!..ckp cm ako0 yg terhegeh kt dye..
pdehal..
dye yg terhegeh kt ako0..
then ckp ako0 bajet cm bg0s sgt..
padehal..dye ngan gf dye tuh yg bjet cm bg0s!!..
urrgghh!!
ma0 blagak de gf!!..
nk nunjuk kt ako0 kunun!!..
if ako0 nk bf..
da lme ako0 ley dpt laa!!...
juz ako0 xma0 kaple jew skunk!!..
nk ckp sket!!..gf k0 tuh h0d0h lagikk dr ako0 la..!!..
fyi..ako0 cutez lagikk la dr gf dye tuh!!..hahha..
it's a fact keyh!!..bkn ma0 bgge kew apew..tp mmg bt0l..
knyataan rasmi!!..hahha..
act..
laki mgk0k yg ako0 ngah ckpkn skunk neyh adlh eX ako0 la kire nyew..
pena kaple ngan dye..
tp bthan 3 mggu jew..
hhahha..
sbb dye???
prangai cm taik!!..
jnji sume cm vAvi!!..jnji keling!!
datz y ako0 mnx putus ngan dye...
pasto0 clash..dye yg terhegeh2 carikk ako0 blik mnx kaple alik..
xsmpai p0wn smggu mnx kaple alik ngan ako0..nen0k2 da kaple bro0..
act..yg dye kaple tuh adlh p0m yg dye kaple sbl0m ako0..
n nk ta0 pe yg p0m tuh ckp..
dye ckp..act..dye ngan laki tuh xpena break p0wn..
datz mean..ako0 dimado0 kn!!..
wah!!..ma0 mencar0t sket kt cni..
babi nyew laki!!..b0d0!!..bangang!!..
siyalllll gilew!!!..
arrgghhh!!..
if k0 bce r bl0g ako0 neyh kn..
ma0 ckp sket!!..
sd0 dri sket!!..yg k0 tuh berpenyakit yg nk mamp0s da..
rumah kate pergi..kubur kate mari!!
so0 byk2 la bt0bat!!..
jgn nk men kn p0m..
bjet k0 tuh ncem n market tggi cgt kew hah??..


p/s : s0ry c0z ako0 mencaro0t byk kt dlm n3 neyh..


Wednesday, July 15, 2009

WTF!!!

wah!!..seyes..bengang gilew..ngatkn rie neyh ley la lega sket..nen0k2..ad0y!!..slalo0 pg2 bute ako0 da un9..then mlm smlm decide xma0 un9 la rie neyh...mlm sket bwo0 un9..
hahhaha..sbbnyew ek??agk keb0sanan k0wt!!..mne xnyew..tiap2 arie un9..ma0 xb0winx..
then..rie neyh ako0 p0n xun9 la..smpai td pas mghrib..
bwo0 ako0 un9..mule2 sti r un9 mespes..0n2 jew mespes..de friend request ngan comment appr0val..bkn ma0 bgge ek dicini..kytaan..hahha..then..bkak la ito0 c0mment appr0val dlo0..wah!!..byk k0men yg agk2 cgt2 dan terlampau!!..sakit atie d0wh!!..b0d0h gilew argh!!..
ma0 ta0 pe k0men tue??jap ako0 c0py paste kt k0runk 0kie???berasap jew bce!!..siyalL bt0l!!..


Peraturan Baru KAMSIS

1)Semua pelajar MUSLIM DI WAJIBKAN MEMAKAI TUDUNG semasa belajar di Politeknik ini.
~ini ako0 xkesa la kn..sbb mmg sume muslim wajib pkai kn??


2)SELUAR JEAN tidak dibenarkan dibawa dan dipakai semasa belajar di Politeknik ini. Jika didapati pelajar memakainya, tindakan akan dikenakan.

~wah!!..ini mmg xley blar..cgt2!!...gilew..besh tu 0uting kai pe??kai slack??if cmt0r bek ckp kne kai f0rmal jew if nk kua..xp0wn wat jew bjo0 0uting khas..da mcm dak sk0la da..neyh ipta la b0ng0k!!..bkn sk0la agama!!

3)
Pelajar (perempuan) digalakkan memakai baju kurung dan stokin terutamanya ketika turun ke cafeteria dan berurusan di pejabat kamsis.
~wah!!..ini glew..
seb bek dye ckp digalakkn..if dye ckp diwajibkn..knpem mlm2 da xde dak2 p0m g kfe!!..knpem cgt2!!..


4)makanan xdibenarkan bwa mc0k ke dalam kmsis.!!
~mknenyew..da lie mknan kne mam kt kfe jew..xley bwk mc0k blik!!..pki kfe tuh besar cm stdium negara kew hah??skunk p0wn da sesak mlm2!



k0men neyh sje ako0 dpt nk dkt 10..gilew argh!!..sume dak2 p0li ako0 yg sent!!..
sume pakat xpuah atie..
ako0 da knpem2 argh xpuas atie kn..
de kew pt0t...sua jeans xley kai n bwk lans0ng..gilew nyew p0li..huh!!..rse cm nk bkar jew p0li tuh!!..rmai yg tgh h0t dgn ini praturan bro0 yg xley diterima pkai..

Monday, July 13, 2009

GUESS..

hehe..
wat a happy dae lol..
hehe..
waAaa!!!..hehe..
thanx mama fer da present..
heart gilaxXx d0wh kt mama..
dpt present fer my burfdae..
tp..hahha..
as u ol n0e..my burfdae falls at 19dec..tp suda dpt present kn??
hahhaa..
besh gilew..
hahhaa..
dpt jam tgn GUESS o0..
0ri pnyew lagikk.
hahha..
mama..
thanx a l0tz..
tnye kt mama h0w much it's c0st..
then mama ckp...nme p0wn present..
ane ley gta0..

hahha...
ye x ye gak kn..
haha..
then..
pkse gak mama suh gta0..
n dye ckp..hehe..yela2..
dye gta0.
arge dye adela dlm sbla tgn..
mknenyew kt cni..
bel0w 5o0bucks..
w0w!!..gumbira gilew argh..
2nd xpensive present dat i have fer da wh0le 0f y life..n yg fisrt 0pc0z la my ASUS lappy yg papa bg..
hehe..
epy nyew..
hahha..
pic jam tue anti la upl0ad keyh??
tenet sl0w la..
upl0ad failed..
hhuhu..



epy burfdae sis!!

waa!!..haha..nk ta0..smlm 12hb n ako0 xtit0n fer da wh0le dae..hehe..hebat x??haha..act..a bit w0rried la..
h0w i g0nna survive blew da stat klaz anti??am i g0nna live juz like diz??cant sleep da wh0le dae??..if tid0w p0wn stkat 3 4 jam jew..
hukhukhuk..help me plesh!!..





nwae..n3 neyh act juz fer u sis!!..epy burfdae sis!!..fer ur inf0..kak nana is my bel0ved akak sdare.. u r 23 n0w sis..haha..13 july make ur 0ld sis..
hapy tua dae..hehe..
ma0 nyanyi sama kmo0 0kie sis??
hehe.
ehem2!!..bt0lkn s0re skjp..hehe..
epy burfdae 2 u..
epy burfdae 2 u..
epy bufdae 2 kak nana..
epy burfdae 2 u..

..
haha..
amcm??
sdp x??
hehe..ley klahkn black yg bro0 mng ment0r smlm x??
ehhe..
0pc0z i can!!..
nwae..c0ngratz black!!..
u r great!!
hehe..
dah2!!..st0p crapping niesa!!..
0kie ..ma0 bwat wish plak..
may g0d blesh u sis!!..n may u life will be cherish wif full 0f laughter n j0y..
cpt2 dpt b0yfwenz kay??..then ley tawen cpt2!!..hehe..xsba ma0 jadikk fl0wer gurl..hehhe..

Saturday, July 11, 2009

ayuh bersenam!!

senaman khas!!

ni ala taichi sikit la...
sebagai intro dan warming up..

tiru la macam ni...
untuk melegakan bahu dan leher..

wa..wa.. aaa

gerak kekanan kemudian ke kiri..

gerak ke kiri kemudian ke kanan

ikut je ler... jangan terpusing kepala udah la..

tepuk kuat kuat kat dahi..
ni untuk hilang mengantuk..

dah tu buat gerakan tangan dan badan...
buat macam happy aje..

kemudian goyang2 kaki dan badan sikit...
buat macam takde masaalah...

buat secara aggresive pula...
jangan peduli apa orang lain kata..


hilangkan semua stress..


pusingkan kepala...


tengok muka kat cermin
sambil goyang2.. lawa tak...


akhir sekali
buat joget kucing...

Thursday, July 9, 2009

wah!!..ujan lebat gilaxXx rie neyh..

spt tj0wk kt ats tuh..rie neyh ujan lebat gilaxXx..smpai ma0 lyn citew cine yg besh kt tb p0wn tergendala..yela..ngan kilat sabung menyabung nyew..wah!!..seyes..tat0t gilaxXx time tuh!!..hukhukhuk..cdey2..ma0 nen0k lbat ane??..de la snap pic..tp biase la..hp muwra..pic quality kuweng sket..haha..wah!!..rse cm uma ma0 melayang jew tadikk!!!..dhla d0k uma s0wunk2..dikesempatan ito0..ako0 pe lagikk..haha..larikk g amek my bel0ved bantal buchuk..tit0n kart ruang tamuu..wah!!..nikmatnyew!!..hnye tuhan jew yg ta0 nikmat tit0n time ujan lebat..hahha...kdg kala hujan yg lebat ito0 memberi kenikmatan kepada kita slaen dari kerisauan yg melampau..







MARI BELAJAR PERIBAHASA BARU!!

Peribahasa Modern. . . Fresh from the oven, tak teragak-agak peribahasa
nih...hishhh

Peribahasa: Seperti anjing jantan dgn anjing betina.
Maknernyer: Dua orang yg pantang bertemu...asek nak beromen aje.

Peribahasa: Sepandai-pandai lalat terbang akhirnya ke taik jugak dia
hinggap.
Maknernyer: Orang kalau dah perokok tu...kalau dia berenti....akhirnya
dia gerenti start balik punyer.

Peribahasa: Sepandai-pandai tupai melompat, tak pernah masok ke sukan
Olimpik.
Maknernyee : Jangan macam bagus....pasal yg macam bagus tu selalunya tak
bagus.

Peribahasa: Biar putih tulang jgn putih muker.
Maknernyee: Kalau surat beranak dah letak orang Melayu jgn eksen nak
jadi Mat Salleh plak.....be proud of what you are.

Peribahasa: Kalau tidak ader angin masakan satu LRT boleh bau busuk?
Maknernyer: Ada orang kentotlah tu...

Peribahasa: Seperti kacang luperkan mama kacang putih.
Maknernyer: Orang yg tak sedar diri....tak kenang jasa baik orang yg
muler-muler memfofularkan dia.

Peribahasa: Ader udang di sebalik udang lain
Maknernyer: Jgn sangka yg duduk sorang kat tempat sunyi tu
sorang....check betul-betul, mesti ader sorang lagi kat
bawah
ke....
kat tengah ke...tengah baring ke.

Peribahasa: Biar mati anak jgn mati pucuk
Maknernyer: Kalau dah mati pucuk camner nak dapat anak.....btol tak?

Peribahasa: Sudah jatuh ditimpa piano
Maknernyer: Nasib malang yg tak agak-agak.

Peribahasa: Hidung tak mancung, gigi pulak yang mancung.
Maknernyer: maknernyer . . . maknernyer.....maknernya........
jgn nak tersengeh-sengeh kat depan PC... pi buat kerja!!!!!

sedey n terharo0..

tatkala mendengar ucapan ank perempuan michael jackson iaitu paris jakson bila tengok majlis pengebumian bapanya dgn berkata “I just wanted to say, ever since I was born, Daddy has been the best father you could ever imagine. And I just wanted to say, I love him so much.” menitik jgak la air mata gue nih... :((

huhu..nk ta0 ako0 nga uat pe skunk??g0wlek2 ats katil n duink n0ting..juz un9. 0n9 dan mengONLINEkn diri..bhse mudah..memBZkn dri..b0winkx seyh..ma0 titi0n p0wn ta ant0k ag..pdehal da kul 0442..wah!!..ad0y..

Wednesday, July 8, 2009

sSshHhh!!!........

ssshhh!!..hehhe..dyam2..jgn gta0 0wg len..hakhakhak...ma0 tgelak p0wn de..seb bek ako0 s0wunk jew kt uma tadikk..hehhe...nk ta0..as usual..ptg2 b4 papa n mama alik kje..ako0 akn uat mn0m ptg..heheh..bnc0h air n sume2 la...hehe..then..td lakk nga cb0k nen0k ctew cine kt ntv7 "a life 0f h0pe"..besh ctew dye..lyaanNn...heheh..pasto0 terlupew rutin harian ku..bnc0h air t0k mn0m ptg..hehe..kusyuk gilaxX nen0k ctew cine tue nyew psal la..hehe..hehe..then ako0 ckp..xpela..jap ag iklan bwo0 nk g uat ito0 air ..hehe..time iklan..ako0 p0wn cpt2 la g larikk g dp0r nk uat air..hehe..air yg biase akn diuat ialah mil0 ngan teh 0'..hehe..ntah tadikk xta0 npew..pe yg ako0 pki ntah..hehe..mek 2 bkas air..satu buh milo0..satu ag buh uncang teh..da ciap buh air pnas sume..ako0 p0wn kuakn la gule n susu n buh dlm air yg ako0 uat tue..hhehe..pe yg ako0 pki ntah..dlm air teh 0 tue ako0 da buh gulew..pasto0 dgn bengapnyew n konfiden nyew..hehe..ako0 buh susu dlm ito0 teh 0..hahha..da kc02 air..ako0 p0wn pelik sbntar..npew air neyh kale len ek??haha...bwo0 ako0 sed0..ako0 da clap buh la..hahha..spat0tnyew susu tue buh kt lam mil0..bkn ito0 teh 0..hahhaa...cpt2 g buang ito0 air..hahah..manis gilew babixx..hahah..cpt2 g msak air pnaz len nk uat air bro0..haha..tue la..pe yg ako0 pki ntah..haha..agknyew pki sal mmpi ako0 kelmarin k0wt..kne pkse tawen!!..wah!!..mmpi tawen tue..hehehe..xmnhan seyh!!..

ma0 mati ito0 0wg!!!

assalamualaikum...wah!!..pembuka kate ako0..hehhe..jwb!!..hehhe..act n3 neyh ako0 nk tulis pas kjadian arie ahad 2....hehhe...ito0 br0adband plak xley nk c0nnect..nk ta0 npe??hehe..lpew ma0 byr lew..ahhaha...ad0y..hahha..nk ta0..ahad bro0 neyh..de 0wg pecah mc0k umah jiran ako0..bt0i2 sblh uma jew..tp kte0ank ley xdgr pape..kjdian blko0 tyme mghrib..mybe sume nga kusyuk smyg k0wt..hehhe..n jiran ako0 lak xde time tue..dye kua dr ptg...seb bek dye alik awl..if x per0mpak tue sti da mek byk c0z c0a mse jiran ako0 tue alik..dyea0nk bwo0 jew pcah mc0k..jd xdpt mek byk..n yg xley blar..buku sk0la ank jiran ako0 p0wn ma0 curik!!..dh sah k0 mmg bangang pencurik!!..per0mpak tue mc0k it0t tgkap..ta0 x..dye mc0k juz bkak 2 cermin tkap jew..2kpg cermin la mks0dnyew..yg pewliknyew..muat lak dye mc0k ek??huhu..sti kuwus..then rep0t kt p0lis..p0lis ngan dtg terhegeh2 nyew..dtg2..dye ckp suh tunggu lgikk s0wunk!!..duh!!..npe xdtg skali jew..meng0ng nyew p0lis..!!..pasto0 nk xnk siasat jew..meng0ng!!..huh!!..bek xyh jd p0lis..mam gaji buta saja..ad0y..ako0 da la d0k uma s0wunk2!!..tak0t siy0t..hhuhu..n td sbgai lgkh berjge2 lgi..jiran ako0 tue da psg grill kt stiap tgkp dye..waa..bg0s2!!..so0..tue jew la nk citew..hehe..hahah....

Saturday, July 4, 2009

makan2!!

waA...bg0n rie neyh t0z bwo0 sdap o0..hehe..mama msak nsik ayam...wah!!!besh gilew...ma02!!..sti k0runk nk ckp..pe kjenyew pg2 mam nsik ayam kn??..hakhakhak..act..ako0 bg0n p0wn da tgharie..sume sal smlm tit0n kul nk dkt kul 6..eh!..jap2!!t..ue dikire pg td kn??haha..
sbb tue la ako0 terlewat bg0n..hahhaha...sshh!!..dyam2..jgn gta0 kt 0ank len..haha..neyh ank dre pmlash pnyew..made in tmbun..hahha...ctew sal nsik aym td..ad0y..tergugat iman kau..pe lg..t0z berlari ke blik air g andi..sume gara nsik aym..hahha..cm xcye jew kn??
hehhee..

neyh la nsik ayam yg mama msak..stlah didec0rated 0ley ako0..
huhu..

Friday, July 3, 2009

kelawar...

ad0oy!!..pe da jd neyh...ma0 bertuka mnjdi kelawar kew ako0 neyh??? yela..blew mlm bjge...pg2 tit0n..nen0k r skunk..suda jam 0444..tp..xant0k ag...blew ma0 tit0n neyh mata??tidak mengantukkah anda en mata??
sti butulkn alik time tit0n neyh..if x da stat klaz anti...byk mati o0o0..
ny0ne de cre t0k bt0lkn alik time tit0n ako0 neyh??
help me plesh!!..tl0nk2!!..


tidak mahu menjadi ini macam





Thursday, July 2, 2009

j0li2!!!

wahh!!! penat siy0t g berj0li smlm..hahha..seyes pnat glew..xta0 npew..alik2 t0z pgsan..hahha..act..xpki p0wn nk berj0li..then papa membwa khabar yg sgt gumbira..hahha...heart u very the much papa..(i'll sure dat dak2 tesl n lecturer n cikgu english sti mara wif diz ayt..really hanc0rz!!..)..papa ckp dye da mc0kkn elaun fer diz m0nth..hahha..then t0z cll mira n 0thers ajk kua s0k...b4 dat ma0 g skewl dlo0..smc tercinta..hahhaa.mek sjil xpm..hehe..mira dtg ngan bf dye..ecah yg gewdixXx..hahha..smpai kt skewl..guard xkasi ecah mc0k..n0 b0ys are all0wed at smc..hahah..cian k0 ecah..d0k kt lua jew la ek??kte0ank mc0k dlo0..haha..xdpt la k0 nk mnyang mukew dlm ito0 smc..hahha...pas mek sjil..g la kntin..engat ma0 mamam..lpew ecah ngah tunggu kt lua..hahha..so0..kte0ank lie kacang putih jew la..dr uncle tue..guess wat..pAcek2 n macek2 kt kantin 2 still ngat kt kte0ank..pergh!!..hahha..agk bgge skjp..hehe..sume teg0..n time tue lak..cikgo02 p0wn de..huhu..g la teg0..cm agk xpcye..hehhe..ckgo0 teg0 ako0..kmo0 da kwus sket la niesa n mkin lwa..wah!!..wktu tue..abes satu bdn kmbg kau!!hakhakhak p0y0s t0l!!....n mira lak..kn lwa kai tudung amira..hehhe..wah!!..dpt pujian fwee siy0t!!!..haha..past0o t0z kite0ank blah pas mnx izin dr ckgo0..cian lak ecah kt lua tue..hehhe..mc0k parade..g la t0zkn misi kteank..berj0li!!!..hahha..jgn kc0..ako0 ma0 berj0li2 0kie!!!...haha..j0li pnyew j0li..wah!!..nk dkt 20o abes kau..hahha..ako0 s0ping ks0t 2 psang..beg..bjo0..hahha..byk glew..if x..ma0 j0li ag..tp kaki da xlrat..t0z alik g 0fis mama..ala..dr parade tue sbrg jln jew 0fisnyew..hehhe..dkt2..datz y time skewla dlo0 tiap2 arie g merewang kt parade..hahha...then wktu 2 bwo0 kul 3lbey...so0..lpak la kt 0fis mama..mama tkz0t k0wt tgk byk glew ako0 j0li..hahha...mama ckp byknyew..then ako0 blaz..wit 0rg..bia la..hahha..smntare tunggu mama abes kje kul 5..ako0 p0wn lpak la smbil bce magzne..hahah..nk ta0..de s0wunk aunty neyh..mama nyew 0fizmate..mnat glew babixXz nyew kt MICHAEL JACKS0N..dye ctew mcm2 la sal mj tue kt ako0..ad0y..haha..ak0o.d0k kt 0fiz tue lyn lgo0 mj jew..xmnahan seyh!!..hehhe..smpaikn dye ckp s0k nk g suh membew dye mc0k 0ne wh0le cd lgo0 mj tue dlm f0n dye..ad0y2..macek2!!..hehhe..then ta0 pe ag yg dye uat??dye snap pic mj yg kt album tue..haha..then gd0 pic tue xlwa..snap pic kt c2 mmg la xlwa aunty..pasto0 dye ckp nk lie pic mj kt tenet..dye ckp nk mc0k dlm f0ne ma0 uat wallpaper..hahah..ad0y..mmg fanatik gilaxx macek neyh...then ako0 p0wn memv0lunteerkn dye ckp kt aunty 2..xyh nk beli la aunty..nk mc0k dlm f0n ek??xpe..mlm anti sye upl0ad pic mj byk2..then mc0k kt hp mama..s0k aunty blueto0th hew kt mama keyh..pnyew la skew gilaXX babiz nyew macek tue..hahha..penink2 mlyn macek2 neyh..ad0yai..mcm2 kerenah..haha..seb bek mse berlalo0 ngan ljo0nyew..da kul 5 ..hahha..epy glew..xyh nk dgr sal mj ag..macek2 tue sume da alik..hahha..nk ta0 smlmnyew ako0 tit0n kul bpe??kul 9 da tit0n..haha..cm xcye..awl glew..then..kul 2 terjge..pe ag..un9..n un9..da un9 lg..haha..smpai kul 5lbey..pas2 memaksa dri t0k tit0n..hahha..atlast..tit0n gak..hehe..

Wednesday, July 1, 2009

wah!!!..terharo0 gilaxXx babizZz...

k0runk ampk x pe kt bwh neyh??hehhe...mama..mama..tgk..sya dpt award..haha..b4 dat ma0 wat ucapan dlo0..yela..da dpt award la ktekan..hehe...trimaz kt kipas2 susah mati suma..heart gilaxx kt anda..kepada membew2 yg mny0k0ng..papa n mama..nenek..kezen tersyg..ruzel..hahha..paAangg!!!..ad0y..asl tmpar neyh??heheh..yela2..xmrepek da..haha..trimaz krna tlah mnmpar ako0 n sedarkn ako0 dr mmpi..hahha..nwae...neyh la award tue..
Now I have to follow the rules and the rules are : -



1) Accept the award, post it on your blog together with the name of the person who has granted the award and his or her blog link.



pemberi award: izzaty
penerima award: niesa@sp0ngeb0b_chubby90



2) Pass the award to 15 other blogs that you’ve newly discovered. Remember to contact the bloggers to let them know they have been chosen for this award.



  • izzaty
  • lady _aieen
  • zulaikhaaini
  • diyana
  • siti nabihah.
  • kapal terbang kertas
  • cik miera ch0ci
  • mell0wcakapcakapcakap



co0king test..

memandangkn ako0 mek c0z dip in h0tel n catering..so0..sbject yg wjib is c0king ayte??hahha..ktew ma0 jd chef..so0..evry week de klaz co0king neyh..n pas da ciap msak..kte0ank kne uat plate presentati0n ke ats mknan2 tseb0t..hehe..nk nen0k antre hasil2 kte0ank....









so0..neyh antre msakan yg kitew0ank msak..byk ag..tp mlash nk upl0ad r..haha..
amcm??
de bkat x??


n wkto0 smnggu b4 0ur laz klaz b4 final exam..kte0ank diberita0 yg kitew0ank akn adew tez amali memasak mggo0 dpnnyew...hah!!..pe ag..cuak glew la..n lecturer ckp dye nyew tema is "black b0x"..mks0d dye..ktew0ank xkn diberi ta0 pe main ingredients t0k tez tue..sumenyew adew dlm ito0 black b0x..t0k tez tue..kitew 0ank kne sediakn full set c0urse..mknenyew..stat dr appetizer,s0up,main c0urse n dessert dlm mase 4 jam..wah!!bygkn la..huhu..rsew cm xma0 dtg jew nex week..pape p0wn..dat is wat we call challenge ayte??katew ma0 jd the gretez chef ever..heheh..sti ma0 kwat..butul x??..kitew0ank kne sediakn sume tue mggunakn pe yg adew dlm ito0 black b0x jew..hahah..brambo0 0tak pki..hahha..b0dek lecturer suh bgta0 p0wn dye xma0..huuhu..ito0 lecturer kjam!!!..waaa..haha..nwae.kitew0ank bjye..nk nen0k pe yg kitew0ank masak fer dat tez??...nwae..thanx 2 helmi n ziera as my teammates..k0runk r0xXx..


so0..nie lah kte0ank nyew first c0urse fer dat test..
hahha..
diz is wat we call
canape'..

b4 dat..fisrt plan nk uat canape' inti dye sardins..tgk2 dalm b0x tue xdew sardin..so0..quick thinking..laz2..hehe..mek daging nthen cincang dye..pasto0 g0weng nagn s0s wif sum herbs..hehe...sdap siy0t..bkn nk tp0o lak..



neyh la kite0ank nyew main c0urse..hehhe.. 0ur very delici0us stuffed beef wif mashed p0tat0es..

n laz skali..ako0 nyew dessert..hehhe..terli0r si0t..



so0..neyh la dessert yg ako0 bwat..ch0c0late m0ist cake..hehe..


hahha..k0runk nk ta0 ak..ako0 dpt 89 dlm ini test..n ako0 rsew sgt..sgt..sgt..sgt..berbangge ke atas kejayaan kuh ini..happy glew kau..hehe..wah!!..cm xcyew jerk kn??
act ako0 p0wn xcye..hahha..syabas chef niesa..hahha..sm0ge lg byk idea melimpah dlm pale 0tak ako0 t0k msak n d0ink dat plate presentati0n..wish me luck guys!!..