BLOGGER TEMPLATES AND TWITTER BACKGROUNDS

MEREKA YANG T.E.G.A.R

Sunday, October 31, 2010

0h hujan sayang..

hujan yg tuwun dr pg td mennyebabkn mo0d ku yag berk0bar2 nk stdy menjadi mo0d yang berk0bar2 t0k tidur....
0h hujan..bila la kau ma0 benti??
aku nk study
nk g lie mkanan p0wn susah...dr pg makan maggie jew..
dhla ujan2 ney keje nk mkn jew..
kami L.A.P.A.R!!..
eh...men ujan cm best jew an??...sape nk juin??..ngee,.
tringat saat2 indah men ujan dulu..nikmatnye..hanya tuhan yang tahu..tp skunk if nk men ujan b0ley jew...if dmam s0k..sirikk la yang tanggung ea??
g la k0 jawab final ngan keadaan diri yang xsehat tue s0wunk2..
dh2!!..byk sgt men aku ney..stdy xsbrpe p0wn sbnanye..
C0NCENTRATE NIESA!!

current mood : lapar nk mkn ..
nk stdy tp nk td0!!

oh tidakk!!



0145..
aku masih lagi mencelikkn mata t0k stdy BAKERY..
ya allah..bukakan lah pintu hati hamba mu ini ya allah..
terangkan lah hati ku..
sesungguhnya engkaulah yang MAHA BERKUASA..





current mood : bakery oh bakery..

Saturday, October 30, 2010

PEPERIKSAAN AKHIR SEMESTER SESSI JUN 2010

Final is c0ming!!!..
pada sape yg xbsedia lg t0k nk menghadapi saat2 getir ney..
pe lg...jum LARIKKK...
sumpah..xsedia lg..
oh BAKERY..aku sayang padamu..aku cinta padamu..kenapa engkau masih ragu2 lagi terhadap kesucian cinta diriku ini??..kenapa engkau masih lagi tidak dapat menerima diriku ini..sungguh..engkaulah mimpi ku setiap malam..engkau lah jiwa n ragaku sekarang..aku janji..aku akan lakukan apa saja untuk kau..aku sayang gilew kt k0..



current mood : oh mo0d stdy!!..dh2 la g bercuti tuh..

Friday, October 29, 2010

hebatnya wanita..

Nak tahu dimana Kecantikan Lelaki????

Kecantikan seorang lelaki bukan kepada rupa fizikal tetapi pada murni rohani. Lelaki yang cantik adalah:-

1) Lelaki yang mampu mengalirkan air mata untuk ingatan.

2) Lelaki yang sedia menerima segala teguran.

3) Lelaki yang memberi madu, setelah menerima racun.

4) Lelaki yang tenang dan lapang dada.

5) Lelaki yang sentiasa berbaik sangka.

6) Lelaki yang tak pernah putus asa.

Kecantikan lelaki berdiri di atas kemuliaan hati. Seluruh kecantikan yang ada pada Nabi Muhammad adalah kecantikan yang sempurna seorang lelaki…

Dan dimana Kegagahan Wanita???

Kegagahan seorang wanita bukan kepada pejal otot badan, tetapi pada kekuatan perasaan. Perempuan yang gagah adalah:-

1) Perempuan yang tahan menerima sebuah kehilangan.

2) Perempuan yang tidak takut pada kemiskinan.

3) Perempuan yang tabah menanggung kerinduan setelah ditinggalkan.

4) Perempuan yang tidak meminta-minta agar di penuhi segala keinginan.

Kegagahan perempuan berdiri di atas teguh iman. Seluruh kegagahan yang ada pada Khadijah adalah kegagahan sempurna bagi seorang perempuan.

Sabda Rasulullah SAW:

“Sebarkanlah ajaranku walaupun satu ayat ”

Surah Al-Ahzab : Ayat 71

“Nescaya Allah memperbaiki bagimu amalan-amalanmu dan mengampuni bagimu dosa-dosamu. Dan barangsiapa mentaati Allah dan Rasul-Nya, maka sesungguhnya ia telah mendapat kemenangan yang besar.”




current mood : MALAS NK STUDY BOLEY??

Wednesday, October 27, 2010

melalak..



puas hati bub dpt pegi melalak(kara0ke la tue mksudnye)...
lepas sume keTENSIONan aku ney..
sekurang2nye..
terima kasih kepada KAMU kerana sudi teman td..
thanx sgt2..
lega sket atie ney..
wla0p0wn xspen0hnye..atleast..it's make feel m0re better than bef0re..



current mood : syuke sgt saat2 td..thanx ea??.
asal la skit pew0rt lak ney..

Tuesday, October 26, 2010

down..




saya mengharapkn seseorang untuk ada dengan saya dan
mendengari semua masalah yang saya sedang
saya hadapi skrang..
c0z i'm n0t str0ng enuf t0 faced it all al0ne..
i've tried..
but i can't..
seyesly..i can't..


current mood :give up dengan life!!

oh bintang!!












current mood : mata saya dah berbintang2 dan berburung2

S.E.N.Y.A.P

keadaan diri yang xterkawal

menyebabkan saya

ItalicSAKIT TEKAK

n

NK DEMAM

serta

BERAT KEPALA





current mood : mengant0k n xlarat nk study da..
satu pe p0wn xley nk masuk if bdn xsehat..

Monday, October 25, 2010

diam lah kau!!

nk dkt final ney..lg tensi0n aku dibuatnye..
masalah kesihatan..
masalah peribadi...
masalah kewangan..
masalah f*****
masalah jiwa..
masalah raga..

pergh...banyak betul masalah aku kn??..
hahhaa..aku xpasti samada aku yang crik masalah 0r masalah yg crik aku..
0pe everyting will be better either so0ner 0r later..



current mood : SAYA SANGAT SERAB0T SEKARANG!!

Sunday, October 24, 2010

fotogedixxss!!




pergh..penat gilew..ngee..
bwo0 jew abes phot0shoot bersama m0del2 ku sekalian..




current mood : PHOTOGRAPHY IS MY PASSION
terasa macam salah mek c0urse plak...ngee..
x2..saya minat memasak
dan fotografi..

Saturday, October 23, 2010

suka hati akulah...





B.O.R.I.N.G
dan
M.A.L.A.S.N.A.K.S.T.U.D.Y !!




current mood : aku nk kua g release tensi0n..
tp wit xde..

Friday, October 22, 2010

men should kn0w this..


1. Bila sorang wanita mengatakan dia sedang bersedih,tetapi dia tidak menitiskan airmata,itu bermakna dia sedang menangis di dalam hatinya.

2. Bila dia tidak menghiraukan kamu selepas kamu menyakiti hatinya, lebih baik kamu beri dia masa untuk menenangkan hatinya semula sebelum kamu menegur dengan ucapan maaf.

3. Wanita sukar nak cari benda yang dia benci tentang orang yang paling dia sayang (sebab itu ramai wanita yang patah hati bila hubungan itu putus di tengah jalan).

4. Sekiranya sorang wanita jatuh cinta dengan sorang lelaki, lelaki itu akan sentiasa ada di fikirannya walaupun ketika dia sedang keluar dengan lelaki lain.

5. Bila lelaki yang dia suka dan cinta merenung tajam ke dalam matanya, dia akan cair seperti coklat!!

6. Wanita memang sukakan pujian tetapi selalu tidak tau macam mana nak menerima pujian.

7. Jika kamu tidak suka dengan gadis yang sukakan kamu separuh mati,tolak cintanya dengan lembut,jangan berkasar sebab ada satu semangat dalam diriwanita yang kamu tak akan tahu bila dia dah buat keputusan,dia akanlakukan apa saja.

8. Sekiranya sorang gadis mula menjauhkan diri darimu selepas kamu tolak cintanya,biarkan dia untuk seketika.Sekiranya kamu masih ingin menganggap dia sorang kawan,cubalah tegur dia perlahan-lahan.

9. Wanita suka meluahkan apa yang mereka rasa.Muzik,puisi,lukisan dan tulisan adalah cara termudah mereka meluahkan isi hati mereka.

10. Jangan sesekali beritahu perempuan yang mereka ni lansung tak berguna.

11. Bersikap terlalu serius boleh mematikan mood wanita.

12. Bila pertama kali lelaki yang dicintainya dalam diam memberikan respon positif,misalnya menghubunginya melalui telefon,si gadis akan bersikap acuh tak acuh seolah-olah tidak berminat,tetapi sebaik saja ganggang diletakkan,dia akan menjerit kesukaan dan tak sampai sepuluh minit,semua rakan-rakannya akan tahu berita tersebut.

13. Sekuntum senyuman memberi seribu erti bagi wanita.Jadi jangan senyum sebarangan.

14. Jika kamu menyukai sorang wanita,cubalah mulakan dengan persahabatan.Kemudian biarkan dia mengenalimu dengan lebih mendalam.

15. Jika sorang wanita memberi seribu satu alasan setiap kali kamu ajak keluar,tinggalkan dia sebab dia memang tak berminat denganmu.

16. Tetapi jika dalam masa yang sama dia menghubungimu atau menunggu panggilan darimu,teruskan usahamu untuk memikatnya.

17. Jangan sesekali mengagak apa yang dirasakannya.Tanya dia sendiri!!

18. Selepas sorang gadis jatuh cinta,dia akan sering tertanya-tanya kenapalah aku tak jumpa lelaki ini lebih awal.

19. Kalau kamu masih tercari-cari cara yang paling romantik untuk memikat hati sorang gadis,cubalah rajin-rajinkan tangan menyelak buku-buku cinta.

20. Bila setiap kali gambar kelas keluar,benda pertama yang dicari oleh wanita ialah siapa yang berdiri di sebelah buah hatinya,kemudian barulah dirinya sendiri.

21. Bekas teman lelaki akan sentiasa ada di fikirannya tetapi lelaki yang dicintainya sekarang akan berada di tempat teristimewa iaitu di hatinya!!

22. Satu ucapan 'Hi' sahaja sudah cukup menceriakan harinya.

23. Teman baiknya saja yang tahu apa yang sedang dia rasa dan lalui.

24. Wanita paling benci lelaki yang berbaik-baik dengan mereka semata-mata nak tackle kawan mereka yang paling cantik.

25. Cinta bermaksud kesetiaan, ambil berat, jujur dan kebahagiaan tanpa sebarang kompromi.

26. Semua wanita mahukan sorang lelaki yang cintakan mereka sepenuh hati..

27. Senjata wanita adalah airmata!!

28. Wanita suka jika sesekali orang yang disayanginya mengadakan surprise buatnya(hadiah,bunga atau sekadar kad ucapan romantis).Mereka akan rasa terharu dan merasakan bahawa dirinya dicintai setulus hati.Dengan i! ni dia tak akan ragu-ragu terhadapmu.

29. Wanita mudah jatuh hati pada lelaki yang ambil berat tentang mereka dan baik terhadapnya.So,kalau nak memikat wanita pandai-pandailah...

30. Sebenarnya mudah mengambil hati wanita kerana apa yang dia mahu hanyalah perasaan dicintai dan disayangi sepenuh jiwa.

beatifo0ll...

Bear this in mind,

" YOU ARE BEAUTIFUL"

YES. YOU AND I KNOW THAT.

SO WE DON'T NEED ANYBODY TO TELL US WHAT 'BEAUTY' IS.

FOR 'BEAUTY' IS TOO SUBJECTIVE.

LET ME TELL YOU THAT EVERYONE IS BEAUTIFUL. YES! EVERYONE.

SO, ISN'T THIS ENOUGH?

PLEASE...LOVE YOURSELF

BE THE WRAPPED LOLLIPOPS, NOT THE UNWRAPPED ONE.



current mood : aku terasa diri aku cantikk..ahaha..

k0 de masalah kew??

bia aku la nk puji diri aku....


Thursday, October 21, 2010

C.I.N.T.A

Cinta..?? Apa itu cinta? Cinta adalah perasaan yang lahir dari dalam hati. Cinta itu indah…tapi kadang-kala cinta itu membuatkan kita benci untuk bercinta,menyintai dan dicintai… Cinta itu indah bila dua hati mempunyai perasaan yang sama…Bila kita bisa untuk berkongsi perasaan itu bersama…tapi amat perit bila cinta itu datang dari satu hati saja…Bertepuk sebelah tangan katanya… Tidak salah perasaan ini mencintai orang yang kita sayang…tapi kita tidak mungkin untuk memaksa orang yang kita sayang untuk menyintai diri kita…dan orang lain tidak boleh menghalang kita untuk merasai cinta itu… Mengapa cinta itu perlu ada dalam hidup kita? Ia begitu subjektif untuk diperkatakan…


Cinta itu wujud kerana itu adalah perasan yang telah dicipta oleh Maha Esa… Bagaimana pula dengan cinta yang terhalang? Cinta yang terlarang? Cinta yang dipaksa dan cinta yang memaksa? Semua itu ada sebab dan akibatnya…
Apa erti cinta tanpa kesetian?
Apa erti kesetian tanpa kejujuran?
Apa erti jujur tanpa persengketaan?
Itu persoalan dalam percintaan….

Cinta itu perlu setia
Cinta itu perlu jujur

Tapi bisakah cinta, setia dan jujur itu bersatu?
Sukar untuk mencari cinta
Kerana nilai cinta itu bukan semurah yang disangka
Cinta itu boleh dilafazkan dengan kata-kata
Tapi sukar dilihat pada zahirnya

Ingat pada yang mencintai
Jujur pada yang setia
Setia pada yang kasih
Kasih pada yang rindu
Rindu pada yang menyayangi
Cinta tak datang jika tidak dicari
Cinta juga tak hadir kalau tiada siapa sudi memberi
Mencari cinta biarlah pada yang sudi
Bukan meminta pada yang simpat
i

Jika cinta itu kita memiliki pada yang simpati cinta itu mungkin bukan sepenuh hati kerana ada unsur keterpaksaan dan memaksa….Biarlah kita beri cinta itu pada yang sudi untuk mencintai kita sepenuh hati kerana itu lebih tulus…. Jangan cuba beri harapan cinta kepada orang yang kita tak mampu untuk menyintai!!


CURRENT MOOD : saja nk asah bakat menulis yg dah lame berkarat..

so0o...aku akan banyak mencarut..miahahah..

sila bace 0kie??..ngee

FEEL IT'S BLACK, GOLD IT UP..


assalamualaikum..agak lame gak kn aku xupdate bl0g..maklumlah..hidup sebagai seorang student..bz memanjang..bukan xde mase nk on9..it just dat..aku malas nk piki ttg pe yang aku nk tulis dalm bl0g ney t0k di share ngan k0runk..
papep0wn..alhamdulillah aku masaih lagi dapat meneruskan idup ney walaupun banyak halangan n cabaran yang aku telah lalui se0rang diri..nwae..aku bro0 jew pas abes menguruskan event terbesar JABATAN HOSPITALITI..iaitu PRE-GRADUATION NIGHT HOSPITALITY DEPARTMENT yang bertemakan FEEL IT'S BLACK, GOLD IT UP..BACK TO 70'S..kami warga DHK5 telah bertungkus lumus sedaya upaya utk menjayakan majlis makan malam nie..seyes penat gilew k0t..macam2 masalah k0t yang kite0ank hadapi t0k wat event ney..alhamdulillah..feed back yang kite0ank dpt dr sume last semester student maj0rity sumenye +ve..smpykn de yang ckp..0ur event is totally out of the b0x..ngee..C0NGRATZ TO US..horayy22..abes sembang n melalut bub event..




skunk kita masuk t0pik baru lak iaitu final exam..
waaa...seyes..tak0t siy00tt..sem ney seyes rse cm maen2 byk..pe nk jd la kan..exam stat 1hb ney..tp smpy skunk xweti2 nk stdy lg..keje d0k on9 FACEBOOK jew..huhu..sape yg de fb tuh silalah add saya ea??..hahha..smpat ag pomot..ngee..papep0wn..skunk..C0NCENTRATE NIESA...FINAL IS AR0UND DA C0RNER..fer guys 0ut ders yang nk final tuh..
gudluck t0k k0runk kay??..no p0int of study hard..but study smart.....GUDLUCK FRIENDS AND BL0GGERS!!..



current mood : ngee..syi0okk2..bwo0 pas gayut ngan si dia..hahah
ser0n0k..
xsaba nk g pasar malam jap ag..
nk makan puas2..hahaha